Ambalajın reklâm yapma fonksiyonu:
Müteşebbisin ambalaj üzerinde reklâm yapmaktan amacı, malına karşı ilgi uyandırmak, duyulan ilgiyi artırmaktır. Tecrübeler ve araştırmalar tüketicilerin belirli bir malı peşin bir hüküm vermeksizin tercih ederek satın aldıklarını ortaya koymaktadır. İşte bu arzuyu tahrik etmede ambalaj önemli bir rol oynamaktadır. Paketin üzerinde yer alan her bir renk belirli bir tüketici kitlesine hitap etmektedir. Renk yanında ambalajın üzerine konacak grafik, yazı ve resim de bir reklâm unsurudur. Diğer taraftan, ambalajın elde taşınabilir olması, kolayca açılıp kapanması da kendisinin ve içindeki mamulün reklâmını yapar. Bilinen bir gerçek de tüketicinin piyasada tutunmuş, isim yapmış ve yüksek sınıfların kullandığı mamulleri terem ettiğidir.
Yukarıda da değinildiği gibi mamulünü ambalajlıyan müteşebbisin gayretleri, mamulün piyasadaki payını artırmak, mamulün donatımı hakkındaki bilgileri etrafa yaymaktır. Bunun için de üretici malın hangi tüketici tabakasına hitap edeceğini bilmek zorundadır. Bu ise tüketici eğilimlerini tesbite yarıyan psikolojik, sosyolojik ve iktisadî araştırmalar sonunda tesbit edilecektir
Müteşebbisin ambalaj üzerinde reklâm yapmaktan amacı, malına karşı ilgi uyandırmak, duyulan ilgiyi artırmaktır. Tecrübeler ve araştırmalar tüketicilerin belirli bir malı peşin bir hüküm vermeksizin tercih ederek satın aldıklarını ortaya koymaktadır. İşte bu arzuyu tahrik etmede ambalaj önemli bir rol oynamaktadır. Paketin üzerinde yer alan her bir renk belirli bir tüketici kitlesine hitap etmektedir. Renk yanında ambalajın üzerine konacak grafik, yazı ve resim de bir reklâm unsurudur. Diğer taraftan, ambalajın elde taşınabilir olması, kolayca açılıp kapanması da kendisinin ve içindeki mamulün reklâmını yapar. Bilinen bir gerçek de tüketicinin piyasada tutunmuş, isim yapmış ve yüksek sınıfların kullandığı mamulleri terem ettiğidir.
Yukarıda da değinildiği gibi mamulünü ambalajlıyan müteşebbisin gayretleri, mamulün piyasadaki payını artırmak, mamulün donatımı hakkındaki bilgileri etrafa yaymaktır. Bunun için de üretici malın hangi tüketici tabakasına hitap edeceğini bilmek zorundadır. Bu ise tüketici eğilimlerini tesbite yarıyan psikolojik, sosyolojik ve iktisadî araştırmalar sonunda tesbit edilecektir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
İçerisinde link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.